Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.
Workspace Sweden är ett forum för morgondagens arbetsplats, skapat av Stockholmsmässan. Här får du chans att nätverka, skaffa ny kunskap och diskutera lösningarna för framtiden.
Aldrig förr har arbetsplatsens utveckling varit en viktigare ledarskapsfråga än nu. Den snabba digitaliseringen utmanar företag och organisationer på alla plan. Såväl affären som organisationen ska bli mer digital, innovativ, hållbar och snabbfotad. Medan arbetsgivare förväntar sig sällan skådade resultat av både medarbetare och giggare har morgondagens talanger helt nya krav på medarbetarupplevelsen. Men hur ska man egentligen tänka för att lyckas bli en nytänkande och attraktiv arbetsplats? Under Workspace Sweden får besökarna utforska hur morgondagens arbetsplats blir en talangmagnet och ett affärskritiskt verktyg. Här finns allt du behöver veta om framtidens kontor, digitaliserade arbetsplatser, nya arbetssätt, Employee Experience och mycket mer.
Utmaning
Stockholmsmässan vände sig till Hello Studio för att få hjälp med att nå ut till rätt målgrupp, på rätt sätt, på begränsad tid. Eftersom Workspace Sweden ännu inte var ett etablerat varumärke, krävdes en snabb och effektiv kampanj för att lyckas nå ut med ett träffsäkert budskap till målgrupperna i deras sociala medie-kanaler.
Lösning
Vi började med att ta fram en strategi för hur vi skulle lyckas nå målsättningarna. Därefter påbörjade vi det kreativa arbetet med att skapa flera filmer, i vilka vi hade som utgångspunkt att attrahera målgrupperna genom att lyfta deras utmaningar och behov. Filmerna publicerades i annonseringsverktygen för LinkedIn, Facebook och Instagram. Genom hela perioden följde vi annonseringens effekt med hjälp av statistik och justerade kampanjens räckvidd när vi såg att det behövdes.
Kampanjen i sociala medier ledde till att vi nådde önskad räckvidd i målgruppen och att många av dessa även valde att köpa biljett till Workspace Sweden.