Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.
Siffror är småföretagarnas redovisningsbyrå. De är byrån som håller småföretagare lite i handen. Allt från första registreringen, under den löpande och utvecklande resan och sedan vidare ut i de stora siffrornas värld.
Siffror sköter allt det där som kan upplevas som lite krångligt eller tråkigt och skickar påminnelser inför deadlines, vilket gör att du som företagare kan slappna av och istället fokusera på det du är bra på.
Utmaning
Den befintliga grafiska profilen och webbsidan behövde uppdateras för att på ett bättre sätt spegla Siffrors värderingar och verksamhet. Då de inom målgruppen är småföretagare verksamma inom kreativa områden, är detta något som gärna fick tas tillvara på i den nya identiteten.
Lösning
Siffror vill låta sina kunder fokusera helt på sin verksamhet och inte låta kreativiteten begränsas av pappersarbete, budgetstress eller krångliga samtal med skatteverket. Något som känns förvirrande och svårt ska kännas enkelt och förståeligt. Siffror jobbar på ett modernt och digitalt sätt, så därför skapade vi en ny identitet som speglar det.
Den nya logotypen är en symbol för hur något som kan tyckas vara snirkligt och svårt blir enkelt och lättläst när det struktureras. Siffrors nya formspråk är avskalat, men samtidigt modernt och lustfyllt. Siffror sticker ut från sina konkurrenter med vågade färger och lekfull design, men behåller samtidigt en känsla av seriositet, trygghet och gedigen kompetens.