Landskapsbyggen är ett utvecklingsbolag med starkt engagemang för människor och hållbar bostadsutveckling. Deras mission är att genom smarta utvecklings- och byggprocesser, minska den rådande bostadsbristen i Sveriges mindre och medelstora kommuner. De utvecklar och bygger moderna hyresfastigheter för människor att komma hem till.
Utmaning
Landskapsbyggen är ett utvecklingsbolag som grundades i slutet av 2020. Med ett genuint intresse och starkt engagemang tar bolaget tillvara på den tillgång till mark som finns hos många av Sveriges mindre och medelstora kommuner, där det samtidigt råder en enorm bostadsbrist, och utvecklar hyresfastigheter – från ax till limpa. För att stärka Landskapsbyggens varumärke fick vi på Hello Studio i uppdrag att skapa en ny grafisk identitet till bolaget samt designa, utveckla och skriva copy till deras nya webbsida.
Lösning
Arbetet inleddes med en workshop där vi satte grunden för varumärkets uttryck. Därefter skapade vi en grafisk identitet som förmedlar trygghet, erfarenhet och kompetens. Profilen visar att bolaget inte är rädda för att gå sin egen väg och att de är ett hållbart val, både för människa och miljö.