Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.
D-Rail har vunnit flera internationella priser för sin banbrytande övervakningstjänst, där de erbjuder kompletta AI-lösningar för realtidsövervakning av vilket järnvägsnät som helst.
Eftersatt underhåll av den svenska järnvägen är en av de största anledningarna till att hela 12,2 procent av tågen blev försenade under år 2018. Det är den näst högsta siffran på hela 2000-talet. Men genom att möjliggöra förebyggande underhåll i tid så går det att lösa problemen. D-Rail har utvecklat en tjänst där de erbjuder kompletta AI-lösningar för realtidsövervakning av järnvägsnät. Tjänsten är enkel att använda och förväntas göra järnvägar säkrare runt om i världen. D-Rail installerar snabbt och enkelt sina sensorer på några vanliga tåg som kör de sträckor som kunden vill undersöka. Övervakningstjänsten tillhandahålls online i realtid och kunden får träffsäkra analyser dagligen, samt akuta larm om eventuella avvikelser.
Utmaning
Inför en global lansering av tjänsten, behövde varumärket bli mer enhetligt för att bygga igenkänning samt stärka hela varumärkets uttryck. För att nå ut till målgrupperna krävdes en ny grafisk identitet, såväl som satsning på digital marknadsföring i sociala medier, publicering av pressmeddelanden, presentationsmaterial, mässmaterial samt en helt ny webbsida.
Lösning
Eftersom D-Rails banbrytande lösning är molnbaserad och högteknologisk, skapade vi en ny grafisk identitet med fokus på innovation, utveckling och smart teknik. Paletten är kontrastrik och den alarmerande röda färgen D-Rail tidigare haft byttes ut mot en energisk gul.
För att nå ut till målgrupperna på bred front inför lanseringen, jobbade vi strategiskt med digital marknadsföring i form av filmer på sociala medier, publicerade pressmeddelanden, skapade en ny webbsida, tog fram mässmaterial samt annonserade både i print och digitalt format.