j

Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Follow Us

Search

Produktionsbolaget Strive Stories inlett samarbete med Hello Studio

Bästsäljande författaren Jens Lapidus och Nicklas Wikström Nicastro, producenten bakom den tvåfaldigt Oscarsnominerade En man som heter Ove och vårens Netflix-succé Snabba Cash, startar nu produktionsbolaget Strive Stories. I samband med lanseringen har de inlett ett samarbete med Hello Studio för att utveckla det nya bolagets kommunikation, grafiska identitet, sociala kanaler, pressreleaser och webbsida.

Strive Stories är ett oberoende produktionsbolag som ska skapa TV-drama och långfilm på toppnivå, men tanken är att det ska vara mer än bara underhållning:

– Att nå ut till en stor publik är såklart centralt, men vi vill också att allt vi gör ska betyda något på riktigt, ha en djupare mening. Förutom att engagera publiken med riktigt bra underhållning, vill vi säga något om världen vi lever i, berättar Jens Lapidus.

De båda grundarna har under den senaste veckan hyllats för den nya Netflix-serien Snabba Cash, som Jens Lapidus utvecklat tillsammans med bland andra Nicklas Wikström Nicastro. Med deras gemensamma drivkraft för meningsfull storytelling vill de med Strive Stories skapa film och TV-drama som berör publiken på ett djupare plan.

– Idén som Jens och jag har med Strive Stories är att skapa ett oberoende produktionsbolag där den kreativa processen och viljan att omvandla storslagna och meningsfulla historier till film och TV står i centrum, säger Nicklas Wikström Nicastro.

Hello skapar bolagets visuella uttryck

Under våren har samarbetet pågått mellan Strive Stories och Hello Studio för att utveckla det nya bolagets kommunikation, visuella identitet och tonalitet. Hello har även byggt en webbsida samt skapat innehåll till sociala medier och press.

– Vi är oerhört glada över att vi fått det här förtroendet från Jens och Nicklas, och att vi får göra den här spännande resan tillsammans med dem. Det har varit ett inspirerande och riktigt roligt samarbete med ett stort engagemang från båda håll för att sätta alla viktiga detaljer i varumärkets uttryck, säger Kristina Berlin, varumärkesstrateg på Hello Studio.

Läs mer om Strive Stories

Artikel Expressen

Pressrelease Mynewsdesk

Strive Stories på Instagram